Prinsessan Leonore får ett syskon! =) =) =) =)

Hörni jag har ju faktiskt en sak och berätta... De flesta av er vet säkert redan men det är ju så att vår minisessa prinsessan Leonore ska få ett syskon! =) =) =) =) =) Jag tycker att det är sååååå roligt verkligen och jag blev så himla glad när jag läste det! 
 
Det var ju för en dryg vecka sedan som vi nåddes av glädjebeskedet från hovet och nog var det ett glädjebesked men för många kom det inte direkt som en överraskning att prinsessan Madeleine väntar barn igen.
 
Det var tydligen på Nobel som misstankarna väcktes då man sa sig kunna ana en liten babykula på prinsessan.
 
Några dagar senare bekräftade så hovet ryktena. Informationscheften vid hovet Margaretha Thorgren kommenterade nyheten och sa att andledningen till ett så pass tidigt tillkännagivande var för att slippa graviditesspekulationer i media (Vilket jag kan förstå)
 
Det sades också att prinsesssan Madeleines och Chris O'niells andra barn kommer att födas till sommaren 2015.
 
Det har även väckts ganska många reaktioner på detta besked såklart är de flesta väldigt glada för Chris, Madeleines och lilla Leonores skull men många tycker att syskonet kommer väldigt tätt. Och det kommer att bli tätt eftersom prinsessan Leonore inte ens är 1 år ännu. Det kommer ju bara att bli ett halvår mellan de ungefär och jag kan hålla med om att det är väldigt tätt. Men de kanske vill ha barn rätt så tätt och sen kunna ägna sig åt det här med jobb och så. (Fast det är klart Madeleine jobbar ju 24/7) =) Men jag har iallafall svårt att tro att det är en planerad graviditet denna gången. (Ja, det vet jag ju i och för sig inte om Leonores var heller men jag har väl en lite tanke om att den var mer planerad än den här......)
 
Nu när vi vet att de väntar barn spekuleras det en massa i var förlossningen kommer att äga rum. Leonores skedde ju i USA på New York Presbytarian Hospital Och det spekuleras i att så även denna kommer att ske där. Men frågar ni mig så tänker jag i lite andra Banor! Jag tror att det finns en större chans att barnet föds på ett sjukhus här i Sverige eftersom att tiden för födslen också är tiden för prins Carl Phillip och Sofia Hellqvists bröllop och då är ju Madeleine och Chris (Och kanske lilla Leonore också) redan här i Sverige ändå för att gå på bröllop.
Vi får verkligen hoppas att bebisen tittar ut innan dess så att Madeleine hinner vara med på storebrors bröllop innan det är dags att föda. Skämt o sido! Nämen jag är verkligen jätteglad för att de är gravida igen och jag tycker att det ska bli så roligt som sagt. Och nu får vi ju möjlighet att följa ännu en kunglig graviditet. Men innan det är Leonores tur så ska ju faktiskt lillprinsen i Storbrittannien, George bli storebror.......... Spännande! =) =) 
 
 
 
 
Vi firar detta med en bild på Leonore som prinsessan Madeleine la upp på sin facebooksida kring tiden för halloween! Jag tycker att hon är väldigt lik kusinen Estelle. Madeleines "Sweet pumpkin," prinsessan Leonore!
 
=) =) =) =) =) =) =) =) =)
 

/2009_e =) =) =) =) =)
 
 
Källa: Expressen.se 
 
 
Allmänt | |
Upp