"Efter regn kommer sol!"

Hej! Hade egentligen tänkt skriva ännu ett litet inlägg igår men blogg.se höll väl på med någon uppdatering eller något så att det gick inte! Så att därför skriver jag det inlägget idag istället. =) =) =) =)
 
Ett ordspråk som jag tycker är väldigt bra och som verkligen talar för sig det är: "Efter regn kommer sol" Jag hörde det ordspåket när jag tittade på filmen "Lassemajas detektivbyrå - Kamelontens hämnd" för första gången. En av huvudkaraktärerna "Katja Örn" som spelas av Anna Björk säger det. Och sedan har jag liksom gått lite här nu i dagarna och funderat på det här ordspråket. "Efter regn kommer sol" hmmm......... Ja man förstår ju betydelsen av det. Att när man har haft det jobbigt så kommer alltid solen efter! Hmmmmm, Kanske ett måtto att ha med sig i livet............
 
=) =) =) =)
/2009_e
 
 
En bild från filmen, "Lassemajas detektivbyrå och kamelontens hämd" Thosmas Norrström och Anna Björk som "polismästarn och "Katja Örn.

 
Källa: Bla Swebus.com
 
Allmänt | |
Upp