Två sessor i lila! =) =) =) =)

Jag är ledsen för att det andra inlägget som skulle ha kommit upp i tisdags aldrig kom upp! Men jag kan berätta att det blev en härlig tur ut i den vackraTtivoliparken här i Kristianstad så jag var ute och njöt av den fina vårsolen som infann sig då och så hann jag med en tur in på muséet också så det var trevligt! =) =) =) =)
 
Hörni det är Kronprinsessan Victorias namnsdag idag den 12:e Mars, och det uppmärksamades som vanligt på det traditionella sätt det gjort under alla år, med namnsdagsfirande på inre borggårdden på kungliga slottet. =) =) =)
 
(kommer såväl ihåg när jag skrev om detta förra året.......) 
 
http://klubbenprinsessan.blogg.se/2014/march/namndagsfirandet-pa-borggarden.html
 
I år kunde tyvärr inte Prins Daniel närvara dock, han var iväg på annat. Men deras dotter Prinsessan Estelle fanns vid sin mammas sida även i år och hon stal såklart showen precis som förra året! =) =) =) =) Och jag kan berätta att både mor och dotter, valde att gå klädda i lila dagen till ära:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Någon officell film har ännu inte lagts ut på hovets hemsida, så vi får hålla ögonen öppna. =)
 
Men jag hittade en intervju med Victoria  i samband med namnsdagsfirandetpå expressens hemsida. Hon tackade för att så många hade kommit dit för att vara med och fira och att det var kul att få ha med Estelle och att hon tyckte att det var roligt att vara med. Hon sa bland annat med ett leende på läpparna att Estelle tyckte att "melodierna" var väldigt fina. Victoria flikade in med ännu ett leende att hon höll med sin dotter! =) =) =) =)
 
 
/2009_e =) =) =) =) =)
 
 
 
 
P.S jag lovar att återkomma om hovet lägger upp en film från dagens firande!!! =) =) =) =) =)
 
D.S
 
Källor: kungahust.se, Expressen,se
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp