2016: ett år mellan himmel och helvete!

Nu har det blivit dags att sumera det här året som gått 2016: nu stänger vi liksom dörren för detta och blickar framemot nästa. När vi nu inleder denna sumering så vill jag börja med att säga att det varit ett år som pendlat mellan himmel och helvete, därav rubriken jag tycker att den passar så bra till detta inlägg! För jag har ju varit med om ett litet helvete nu såhär mot slutet på året. Det började med massiva magplågor i skolan som blev en väldigt utdragen historia med besök på akuten och operation. Jag kan väl säga att inte trodde väl jag att jag skulle tänka tillbaka på slutet av året och det första som dök upp i min skalle skulle vara ett operationsbord, men så blev det dessvärre och en himla massa andra otrevliga undersökningar därtill. Först nu flera månader efter första besöket på akuten skedde börjar jag nu känna mig någolunda bättre igen men det är en bit kvar fortfarande, helt återställd är jag inte än tyvärr. )= Det känns iallafall skönt att veta vad det är som är fel för det har man faktiskt så gott som kunnat konstatera det är tydligen ett läckande bråck på magmunnen och det är ingenting som man riktigt kan säkerhetsställa utan en gastroskopi när de går ner med en kamera och tittar i matstrupen men det har jag blivit kallad till nu den 10:e Januari så det blir att kämpa på med sjukhusbesök även nu till 2017..... Men jag måste bara tillägga att så mycket dödsångest som jag haft nu den senaste tiden, det var länge sedan jag kände så. Men när smärtan är som värst känns det som att hela kroppen går i bitar. Men till slut, en dag ska det väl bli bra.
 
 
Som tur är så har inte en känsla av överhängande negativitet präglat året jag har varit med om fullkomligt livsomvälvande saker i år som jag INTE trodde att jag skulle få uppleva men dessa upplevelser har fullkomligt genomsköljt mig med possitivitet, enormglädje och fullkomlig lycka, jag har varit helt euoforisk större delar av året! =) Någon brist på resor för min del har det knappast varit, jag har nog aldrig rest så mycket som jag gjort i år. Först en drömresa till London som var min första där inte hela familjen var med och den skedde helt på mitt eget initiativ och blev helt igenom perfekt vilken upplevelse det var! Det var en resa som jag hade tänkt i mitt huvud skulle ske först nästa år men så dök det upp värsta tillfället och jag kunde inte hålla mig så jag bokade resan också åkte vi i mitten på Augusti. Så den resan var rätt spontan, jag hade planerat det länge men att jag skulle åka just när jag åkte var inte planerat men jag är väldigt glad att det blev så för OJ vad roligt jag hade! (: Det blev en vecka full med shopping också gick vi ju på "fantomen" och det är ju också en dröm som gick i upplevelse att få se den i London och det fick jag göra innan Stockholm och det hade jag heller inte räknat med att det skulle ske i år! (: Jag fick ju det i födelsedagspresent förra året av mamma och pappa att gå och se den svenska uppsättningen av "fantomen på Operan". Men att det skulle ske bara en månad efter London det trodde man ju inte heller men förstå min lycka alltså, att två gånger samma år få se sin favoritmusikal två gånger och Stockholmsresan blev också precis som i mina tankar, perfekt! =)
 
Sedan fick jag ju jobb också! Det första jobbet jag sökte fick jag, jag ska äntligen få börja tjäna mitt eget uppehälle och det känns som en jättestor milstolpe i mitt liv som jag paserat! Jag har varit så orolig att det inte skulle finnas ett jobb för mig och nu sitter jag här: med en fast anställning som jag börjar efter min sjukskrivning och jag LÄNGTAR!!!! Jag ser framemot att anta de nya utmaningarna i mitt liv och jag gör det med glädje och väntar med späning på vad 2017 kan ebjuda mig för nya livserfarenheter! =)
 
MEN....... Det finns en händelse kvar under 2016 som betydde extremt mycket för mig och som blir svårslagen att någonsin uppleva något liknande igen. Det var en händelse som fullkomligt slog undan benen på mig och det känns fortfarande helt galet att tänka på det att det faktiskt hände! Ni vet väl alla vad jag tänker på (nästan alla iallafall???)
 
Jag pratar förstås om nationaldagen den 6 juni när jag fick träffa kungen och drottningen och ta en Selfie med hennes Majestät, det är egentligen inte klokt att det hände menb jag trodde på det hela tiden att de kunde hända (mamma var väldigt tveksam men höll på att bokstavligen svimma när Silvia stegade fram till mig)
Det var nog inte många som trodde att jag skulle hamna på en bild med drottningen när det här året led mot sitt slut, men att jag fick göra det gjorde hela min dag den varma sommardagen och det är en händelse som kommer att prägla mitt hela mitt liv ett minne för livet helt enkelt som jag aldrig kommer att glömma (tur jag har det på bild inramat för alltid) Men hur många positiva saker jag gjort i år så är detta sistnämnda det överlägset största! =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Under 2016 har vi också haft ett nytt projekt här på bloggen: "Veckans dragning" där ni bloggläsare förhoppningsvis fått en mer personlig bild av mig för det var mitt mål med det och att ni skulle få veta lite mer om mig. Nu var ju tanken att de sista dragningarna skulle varit klara idag men så blir det tyvärr inte ju eftersom jag blev sjuk mycket länge och har därmed haft reducerad ork, korten befinner sig heller inte i närheten av mig så vi får fortsätta en bit in på 2017. Hur som helst hoppas jag att ni tyckte att "veckans dragning" varit ett trevligt koncept men framförallt trevligt att läsa (det är ju trots allt det viktigaste)
 
Kära läsare! om två timmar är kl 0.00 och vi ska fira in det nya året, detta blir det sista inlägget för i år  men jag finns och bloggen finns kvar tro mig, nytt år nya möjligheter!
 
 
Jag vill också såhär inför års slutet tipsa om ett program från NRK som också finns på SVT. I år är det 25 år sedan kung Olav av Norge gick bort så därför träffades hans nio barnbarn vid jul och delade minnen glädje och sorg men det blev väldigt många goda skratt! (:
 
 
 
 
 
TACK FÖR ÄNNU ETT FANTASTISKT ÅR OCH MED ÖNSKAN OM ETT GOTT NYTT 2017! =)
 
Källa: @COPYRIGHT PRIVAT!!!!, SVT.SE!!!!
Allmänt | |
Upp