dagen vi aldrig glömmer....=( =( =( =( =(

 Idag kan man verkligen prata om sorgen mitt i glädjen prince George fyller år idag men det är tråkigt nog inte det enda som är på folks läppar idag. När han föddes den 22:a Juli 2013 var det tre år sedan det hemskaste dådet Norge varit med om i modern tid, ett 70 tal oskyldiga ungdomar omkom tragiskt under ett sommarläger på ön Utöya och Oslo attackerades av bomber. Detta är så otroligt sorgligt att världen ser ut såhär och att man ska behöva sätta livet till för det man tror på för att det stör vissa människor. Det är sådanna här händelser som får en att tänka till vart världen är på väg, vad ska hända efter alla sjuka händelser som hittills hänt.
Den där junidagen ställdes verkligen glädjen på sin spets och man sörjde så otroligt mycket 3 år av oändlig saknad samtidigt som många säkert och inte minst i storbrittannien jublade ut sin glädje över att en ny tronarvinge var född. I detta ögonblick möttes verkligen sorgen och glädjen, båda händelserna denna dag nådde ju och berörde i stort sätt hela världen. I år och idag är det 5 år sedan den hemska massakern och jag kan inte med ord nog beskriva vilken sorg jag känner för de människor som omkommit och alla de som varit med om detta.
JAG var otroligt skakig efter att jag läst om detta i tidningen 2011 och min sorg över detta är uppriktig. Idag är det dagen vi aldrig glömmer och idag går tankarna till alla som var med på Utöya och deras anhöriga, jag sörjer verkligen med er! =( =( =( =( =( =( =(
 
 
 
 
 
Källa: krisinformation.se
 
 
Allmänt | |
Upp