Det där med sightseeing..... =)

Jag tycker det är väldigt kul att gå på sightseeing i olika städer och få upptäcka nya saker. Jag har alltid velat göra en sightseeingtur i min egen stad bara för skojs skull ja, det hade varit en spännande upplevelse att få ta in på ett hotell en natt och gå runt i den egna staden dagen efter. Nu går det äntligen mot sommar och det går minsann fort men i Mars (tror jag att det var) så fick jag göra det, gå på sightseeing i den staden som jag bodde i (fast utan hotellbiten) Nu är jag ju inte från Kristianstad ursprungligen så det blev ju inte riktigt samma sak som det skulle varit i men hemstad men något liknande iallafall. =) På en håltimme som jag hade så gick jag med assistent till "Heliga trefaldighetskyrkan i stan som jag trodde att jag aldrig varit i men det fick jag veta sedan av mamma att det hade jag visst... när jag var väldigt liten:
 
 
 
Denna statyn fick jag lära mig heter "Ikaros" efter den grekiska guden i den grekiska mytologin
 
 
 
 
 
Heliga trefaldighetkyrkan är uppförd år 1626
 
 
 
En väldig gammal "hemlig kista" =)
 
 
Den fantastiska ljuskronan i taket....
 
 
 
i den här "cirkeln" hänger alla "dopdroppar" som barnen som döps/döpts i kyrkan får/fick vid sitt dop. =)
 
 
Det stilrena altaret....
 
Vår herre Jesus Kristus blickar ut över sin församling.... =)
 
 
Den majestätiska orgeln! =)
 
 
 
Det var en cool upplevelse och en väldigt fin gammal kyrka... hoppas att jag en gång i mitt liv får tillfälle att "turista" i min hemstad också! =) =) =)
 
@COPYRIGHT PRIVAT!!!!
Allmänt | |
Upp