Nu börjar Diana-veckorna här på bloggen! (:

Ny månad folket och sommarlovet är inne på slutspurten (vilket jag tycker känns både bra och dåligt) Det är mycket som händer i Augusti, bland annat så är det 20 år sedan prinsessan Diana tragiskt avled den 31 Augusti och det ska bloggen naturligtvis uppmärksamma både innan och under datumet. Därför startar jag från och med idag upp något som jag valt att kalla för Diana-veckorna" eller kanske snarare "månaden" för det blir ju en hel månad med återblickar. Vi kommer att minnas prinsessan Via för mig tidigare osedda foton av henne och till vår hjälp har vi fotoboken "Diana a tribute in photographs, 1961-1997 av Michael O'Mara. Så vi ska alltså göra en återblick i bilder, detta ser jag framemot, det har varit planerat sedan några år att jag ville göra detta 2017, så det ska bli spännande. Idag går vi igenom de första bilderna från hennes barndom och jag hoppas att så många som möjligt ska tycka om den här idén.
 
Här är det forsta axplocket bilder från prinsessan Dianas barndom:
 
 
 
 
 
 
 
 
Diana och hennes bror Charles stod varandra nära
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hon var även en tjej som verkade vara väldigt atletiskt lagd, enligt de här bilderna så gillade hon att simma:
 
 
 
 
och hon dansade balett... =)
 
 
 
spelade tennis,
 
 
 
.... och flygel... 
 
 
 
och en sann djurvän! <3 <3
 
 
 
Hon intresserade sig för mode och skönhet
 
 
 
Diana, en av vår tids största stilikoner...
 
 
 
Diana med sin syster och bror
 
 
Här med en något yngre kusin om jag inte minns fel
 
 
 Jag tror att detta är Lady DI:s syster =)
 
 
 
Diana var endast 16 år när hon träffde Storbrittanniens kronprins och tronarvinge, när just de här bilderna togs tror jag kanske inte atthon anade att hon skulle få en famtid som prinsessa och en av det engelska kungahusets mest inflytelserika och pouplära personligheter men det skulle hon ju bli varse såsmoningom, mer om det i nästa inlägg. (:
 
Källa: "Diana a tribute in photgraphy 1997"
Allmänt | |
Upp