Veckans dragning v. 32 (:

Til veckans dragning då (v. 32, det ska handla om jobb)
 
I April nästa år har jag jobbat som skribent på funkarredaktionen (om jag får vara kvar och det hoppas jag verkligen för det är det perfekta jobbet för mig, så känns det iallafall!) (:
 
Jag är ju timanställd och har än så länge en provanställning men jag närmar mig sakta men säkert upploppet på den. Jag tror det är i December den går ut och efter det hoppas jag att de ringer mig och säger att jag får forrtsätta så att jag på så vis kan få en fast anställning för det är verkligen det enda jag vill, jag trivs så bra med det jobbet och jag jobbar ju med en av de sakerna som jag brinner starkt för och som jag mår väldigt bra av: att få skriva och uttrycka mig samt dela med mig av mina erfarenheter i livet. Så att få en fast anställning är definitivt mitt nya livsmål. (: 
 
Förra året såg jag en annons om att redaktionen sökte skribenter, jag tänkte rätt snabbt att det inte var något för mig men efter lite övertalning tänkte jag om och tyckte att det blev mer och mer intressant och skickade därför in en ansökan. 
 
Ju längre tid det gick innan beskedet om vidare rekytering kände jag att jag verkligen ville ha det för att jag kände att jag verkligen har många egna erfarenheter att ela med mig till andra. Jag blev sedan kallad till intervju, det var min första egna (men jag var inte så nervös eftersom jag varit med under många vid rekytering av assistenter.
 
På den vägen är det och jag är som sagt jätteglad för jobbet! (: Det var också det första jobbet jag själv sökte vilket gör mig extra glad att jag fick det direkt. Vi får se vad som händer i framtiden men jag hoppas kunna jobba med det jag gör nu rätt lång, och mer tid framöver (i synnerhet när jag slutat skolan) just nu jobbar jag rätt lagom timmar med tanke på att jag har skolan tycker jag men när jag inte har det kan jag ju ägna den tiden åt jobbet istället, vilket jag planerar och dessutom vill och göra. Jag har även en dröm om att längre fram i livet utbilda mig till journalist och bli hovreporter. You never know what the future brings! (; (: <3 
 
P.S Nu efter semestertider har redaktionen mycket att göra och många artiklar att publicera och mycket annat att göra också. Av den anledningen har mina artiklar inte publicerats än, men skulle nog publiceras i veckan, jag kommer iallafall att länka här i bloggen också så fort jag ser att de finns ute. (=
 
D.S
Allmänt | |
Upp