"Veckans dragning" v.33

Nu är det skola om typ tre dagar och det känns som jag skrivit tidigare både bra och dåligt. Bra för att man tänker på alla nya roliga saker man ska få vara med om (det händer ju alltid något roligt i den där staden) Och dåligt för att det är ett mönster som bryts. (Detta blir på grund av min autism ett värre moment för mig) Vi ska dra igång den sista dragningen för detta sommarlovet men innan vi gör det vill jag bara informera om att de dragningarna som är kvar kommer att ske på helgerna när jag befinner mig på hemmaplan. Nu till dragningen, kläder står på schemat.
 
Det här med mode betraktas väl som många tjejers paradgren? När de shoppar så är det ofta kläder och smink som hamnar bland shoppingfynden. Sådan har jag aldrig varit..... förän nu. Inte så mycket smink dock men kläder. Nu på senare år har jag blivit riktigt modemedveten, jag har börjat lära mg konsten att shoppa kläder. För mig är det faktiskt en konstform. Det här med att hitta rätt storlek och vilken modell som passar mig bäst är minsann inte det lättaste. (Det blir ju en större utmaning för mig att handla kläder etersom jag sitter ner) Man måste tänka efter mer gällande modell och form. Det har mamma hjälpt mig mycket med att själv se och komma fram till vilka som är bra osv. För det är ju så: Det som ser snyggast ut sitter kanske inte bäst på kroppen alltid. Ni kanske undrar, vad har jag shoppat under alla år om inte kläder?
 
Saken är den att jag alltid gillat elektronikaffärer bäst, elgiganten, mediamarkt ja, materiella ting som inte är kläder dvs, filmer datorspel, cd-skivor. Jag kan gå i sådanna butiker timmavis och kolla på filmer och cd-skivor t.e.x och just det här med filmerna är en av mina väldigt stora laster. Nu blir dock det mesta av den varan inhanlade på second-hand. Om vi ska återgå till det här med kläder så finns det ju material som jag absolut int tål att ha på mig. Jeans är ett sådant exempel just i form av byxor jag HATAR jeansbyxor, nej tacka vet jag de i tex viscous som är lite mer som mjukisbyxor, det gillar jag, mjukisbyxor är mitt favoplagg. 
 
I skolan i tidig ålder gjorde jag mig alltid fin i kjol eller klänning, då tyckte man det var extra roligt när det äntligen började närma sig slutet på veckan. (: 
 
När jag ska handla jacka till mig själv utbryter ett litet helvete, jag är så himla känslig för kvalitéer och ännu mer när det gäller jackor. Dock älskar jag Didriksons, jag ska snart ha en ny vinterjacka tänkte jag, så då får det väl bli en Didriksson (:
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp