Veckans dragning v. 29... =)

Vi går direkt på denna veckans "dragning (med risk för att jag glömt bort vilken vecka vi faktiskt är inne i men om jag inte minns fel så är vi nu inne i v. 29?) Den här veckan står sport på scehmat, vad tyckte jag egentligen om sport när jag var liten och vad är min relation har jag till sport idag?
 
Den där "träningsnissen" som tycker det har varit kul att träna, befinner sig på gymmet varje dag och älskar det livet har jag aldrig varit (men det kanske beror på att jag inte alltid har de rätta forutsättningarna för det) p.g.a mitt funktionshinder och så jag kan behöva rättså mycket hjälp med det och sedan har jag svårt att få tid och ork att göra det. Nej! ska jag vara ärlig så HATAR jag att träna, men det beror nog mycket på det jag nämnde ovan.
 
Däremot tycker jag att sport är helt ok att titta på. Nu förtiden ägnar jag mig inte själv åt någon sport, men när jag var liten gick jag faktiskt och red, både på ridskola och andra ställen. Jag var 5 år när jag började och skulle börja i åttonde klass när jag bestämde mig för att sluta.  Jag älskade att spendera tid i stalllet på den tiden kunde borsta och klappa i timmar. Sedan när vi skaffade egen häst så avtog (hur konstigt det än låter) hela mitt hästintresse, från att ha sett stallet som mitt andra hem i många år till att överhuvudtaget inte vara intresserad av det längre. Det blev för mycket hästsnack runt matbordet och för mycket hästar i vardagen för mig, idag har vi sammanlagt tre hästar men jag ärfaktiskt inte särskillt engagerad i någon av de, det är mest mamma och syrrorna. Jag har egentligen aldrig ångrat att jag tog beslutet att sluta rida, däremot är det väl mer så att jag kommer på mig själv att tänka ibland att "åååhhh idag hade det varit mysigt att ta en ridtur eller ibland när jag är i skogen kan jag säga: "tänk att få rida i den här skogen", men jag känner inte att jag vill ta upp ridningen igen. 
 
Att jag kommit upp i sadeln igen har dock inte blivit av än och i år är det hela 5 år sedan jag överhuvudtaget satte mig påen häst senast och då red jag på vår ponny, så ni kan ju tänka er hur det skulle kännas i benen de första gångerna omjag nu någonsin kommer upp och börja rida igen!? När jag var liten och det begav sig med min ridning brukade jag typ titta på all hästhoppning som sändes på tv:n och jag kunde alla namn på ryttarna osv.. Men sedan jag lade av så har jag knappt sett en enda tävling vare sig live eller på tv:n (jo! till Falsterbo horse sho brukar jag åka om jag kan och se nationshoppningen och Grand prix, det tycker jag är häftigt!)
 
Nu för tiden är det mest konståkning som jag tittar på på tv:n om jag tittar på någon sport, följer EM och VM och även OS. Nu kan jag namnen på alla åkare istället, vem som är duktigast och vad olika hopp heter och så, sedan tycker jag att kläderna är så otroligt vackra också. Nu tycker jag att konståkning är roligare än ridsport på tv:n, inför varje mästerskap i konståkning sitter jag bänkad i flera timmar framför tv:n precis som jag gjorde framför ridsporten som liten..... Jag kan ju drömma.... men jag blir nog ingen lämplig isprinsessa heller! (: =)
 
 
 
 
 
 
   
Allmänt | |
Upp