När jag träffade prins Daniel! (:

Det slog mig häromdagen när jag hade bloggat sist och nämnt att jag träffade prins Daniel att jag har ju faktiskt inte berättat om det mötet här i bloggen (har bara tänkt att jag skulle göra det men inte hunnit)
 
Den 24:e Maj fick iallafall Söderportskolan i Kristianstad besök av "prins Daniels Fellowship" det var prins Daniel och bland andra matfantomen Reené Voltaire som kom och föreläste om entrepenörskap och och UF-företag (ung företagsssamhet) som ekonomi och handelseleverna jobbat en del med. Nu gick ju jag varken handels eller ekonomiprogrammet och jag gick dessutom på helt fel skola. Men.... som tur var så hade vi världens bästa lärare som med lite fix och tricks smugglade in oss på föreläsningingen då det gick lite hand i hand med vad vi pratat om i vår mediekurs då vi också jobbat lite med et här med egenföretag och haft disskutioner osv. (Tänk er min lycka när jag fick reda på att vi skulle dit förresten?..... trodde jag skulle svimma, jag blev överlycklig eller "genomlycklig" som Kronprinsessan Victoria skulle ha sagt. Så här i efterhand när jag får frågan om föreläsningen var bra brukar jag svara: "jag vet inte, tittade typ bara på prins Daniel", jag var alldelles för uppslukad av den kunglia närvaron. Menjag  måste bara säga en sak: Vilken fantastiskt trevlig person prinsen är, otroligt lugn och väldigt tillmötesgående, både han och Victoria är ju så vanliga man kan bli med en kunglig titel i behåll och Daniel gick efter föreläsningen och ställe upp på en mängd selfies, svarade på frågor och ja, bara uppmuntrade ungdomar med sin otroligt positiva ada och fantastiska framtoning och naturligvis blev det en kunglig selfie för mig även denna gång, mindre än ett år efter den med drottningen, det hade jag väl inte i min vildaste fantasi kunnat tänka mi skulle hända!!!??? (= (= (= Men det ögonblicket "satte ribban" för dagen och blev verkligen pricken över i:et. <3
 
 
 
Föreläsningens moderator var förresten skådespelaren Leo Razzak och honom tog jag också en selfie med. (:
Inom kort kommer jag att lägga ut lite filmer från dagen på min you-tube kanal! (:
 
Källa: @COPYRIGHT PRIVAT!!!!
Allmänt | |
Upp