Sista "veckans dragning" (v. 38) "Kungliga brudklänningar 1976-2015" Stockholms slott den 18:e februari 2017 (:

 
Detta måste vara den längsta inläggsrubriken jag någonsin skrivit på bloggen! 
 
Nu har dagen kommit! Vi har kommit fram till det allra sista "veckans dragning". I nästan 52 "dragningar" och i över ett år har ni fått lära känna mig på det lite mer personliga planet. Jag har genom dragningarna tagit upp allt från mina intressen, minnen som jag haft och en mängd olika äventyr och upplevelser jag har varit med om. Detta gjorde jag för att jag ville ge er läsare en bättre bild av mig som person, ni som följt bloggen sedan starten vet ju att jag de två första åren som jag bloggade här bloggade under ett annat namn men när bloggen fyllde två år besttämde jag mig för att släppa psedunymen som jag då hade och kliva fram som "mig själv" och mer öppet blogga om mitt liv. "Veckans dragning blev då ett led i detta att ni skulle få en bättre bild av: "vem är den där Elin"? på så sätt hamnade ju min psedounym i skymundan vilket var hela syftet med "veckans dragning". Jag hoppas att ni har tyckt att det har varit ett roligt sätt att lära känna mig på för att jag har tyckt att et har varit väldigt kul att få dela med mig av det mer personliga på det sättet. (: Jag nämnde att jag varit på många ävntyr och när vi nu drar det sista kortet så tänkte jag berätta om ett äventyr som jag hade tänkt blogga om mycket tidigare men inte blivit färdig till. 
 
Jag vet inte om ni kommer ihåg att jag var i Stockholm den 18-19 februari i år? Jag skrv något om det kommer jag ihåg men tillfället att blogga mer om resan har aldrig kommit riktigt, men NU som sista del i "veckans "dragning" kommer mina privata bilder från utställningen "kungliga brudklänningar 1976-2015:
 
 
 
 
 
Den här rosen är från kungens och drottningens bröllopstårta
 
 
Kronprinsessans fantastiska Ellie Saab-klänning som hon bar vid festföreställningen dagen innan bröllopet
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Prinsessan Madeleines fantastist, fantastiskt vacra Valentino-skapelse, min absoluta favorit bland de kungliga brudklänningingarna! <3
 
 
 
 
 
 
 
Den här klänningen, hade Madeleine på sin bröllopsfest och det är faktiskt mamma Silvias nobelklänning en gång i tiden.... (:
 
 
 
 
Prinsessan Sofias underbara brudklänning signerad Ida sjöstedt i sann Kate Middleton-anda (:
 
 
 
 
Här har vi skorna och jag tycker faktiskt att det är riktigt kul att klacken på de är formade som hjärtan och vet ni!? Sofia och jag har samma skostorlek!, Genom att studera undersidan av skorna noga kunde jag tydligt se att det stod storlek 36. <3 (syns nog lite dålig på bilden)
 
 
 
 
Sofia festade loss i denna klänningen långt in å småtimmarna av sin bröllopsfest, den liksom brudklänningen och även tärnornas klänningar är gjord av Ida Sjöstedt.
 
 
 
 
 Slutligen har vi här Prinsessan Lillians brudklänning i vacker gråblått som hon fick vänta i hela 33 år på att få bära! 
 
 
 
 
 
 
Nu till brudslöjorna och här har vi prinsessan Madeleines
 
 
 
 
Jag tycker att både Sofias och Victorias slöjor är fantastiska, jag gillar den lite kraftigare spetsen på Sofias och det enkla som Victorias ger känslan av.
 
 
 
 
Fakta om Kaméediademet (:
 
 
 
 
De kungliga bröllopsmonogrammen
 
 
De här älskar jag! Victoria och Daniels bröllopsgåva från regeringen och svenska folket, underbart vackra glas! <3
 
 
 
 
Källa: @COPYRIGHT PRIVAT!!!!
 
Allmänt | |
#1 - - Britt Cantela:

So fint och harligt att fa titta pa brudklanningar och allt som hor till, underbara upplysningar.

Svar: Tack! Det var en riktigt härlig upplevelse att få gå runt därinne i rikssalen på Stockholms slott och någonting som jag sett framemot att få dela med mig av här i bloggen, trevligt att du uppskattade inlägget, jag blir så glad för alla positiva kommentarer! (:
elin Hansson

Upp