"Veckans dragning" v.34

Hejsan! Den här gången kommer "veckans dragning" att bli lite speciell. Vi ligger FYRA dragningar back då jag dels har varit sjuk i veckan och fortfarande är.  Har inte orkat göra en "veckans dragning" och jag har dessutom haft så mycket annat så det har inte blivit av helt enkelt. Därför tänker jag dela upp antalet dragningar vi gör nu på två dagar, vilket innebär att jag kommer att göra två idag och två imorgon.
 
Senast vi gjorde en dragning var v. 33 så vi tar de i tur och ordning och kör igång v. 34 nu. Och v.34 var för övrigt den veckan det hände väldigt mycket. Skolan satte igång igen så jag flyttade upp till elevhemmet i Kristianstad gen. Självklart att jag var nervös och så inför att börja igen men när jag väl satte min fot där så kändes det inte som att jag varit ifrån det. Kändes så naturligt att komma dit igen, har knappt varit jobbigt inför starten den här gången har jag känt vilket känns otroligt befriande för mig själv. Det känns också väldigt bra att vara igång med studierna igen så jag känner på mig att det kommer att bli en bra termin, jag ska ju få julpynta i Kristianstad för första gången på 1 år! (= Nu: över till dragningen.
 
Första känslan av att kunna göra någon själv, jag har ju alltid behövt hjälp med olika saker så självständig som andra barn har jag väl inte varit om ser det så, det är nu på senare tidsom jag riktigt kan känna den glädjen men jag har nog varit för liten för att förstå när jag var liten och van vid att få hjälp men mammma och pappa försökte lära mig att klara av nya saker men jag protesterade mest så de gav upp med att försöka.
 
Jag var (skulle jag gissa) ganska bekväm som liten och gjorde nog inte allt för mycket för att försöka lära mig klara något själv och jag föreslog sällan om inte nästan aldrig att jag åtminstånde kunde försöka ta undan glaset från matbordet när jag ätit. Men jag blev då som nu väldigt väldigt glad och stolt när jag faktiskt klarade något själv, för även om det inte hände så ofta så hände det ibland.
 
Det är mycket som jag har lärt mig sedan jag flyttade upp till Kristianstad och att klara av saker själv mer än tidigare är definitivt något jag lärt mig mer om och lärt mig uppskatta.
 
Nu tycker jag verkligen inte att det är jobbigt eller arbetsamt att klara något själv. Jag blir väldigt stolt och att klara saker själv nu jämfört med då är något helt annat. Det ger mig en frihetskänsla. Nu har jag ju en elrullstol och tillsammans med den kan jag klara saker som varit mer eller mindre omöjliga eller svårarare med min vanliga rullstol och det är minsann en superhärlig känsla fylld av både stolthet och glädje! (:
 
 
Allmänt | |
Upp