Hela Sveriges sorg

Idag är en sorgens dag, en av våra absolut starkast lysande svenska stjärnor har lämnat oss. Barbro ("Lill Babs"med hela svenska folket) hade precis fyllt 80 år. För bara några veckor sedan också tar hennes liv slut så plötsligt. Jag tycker den här nyheten är årets absolut tråkigaste nyhet och mina tankar går speciellt till familjen. Det är klart att 80 år är ju ålder det kan man inte ljuga om men det är så oerhört tråkigt att vi inte får se och höra mer av barbro. Hade Sverige varit en människa hade hon definitivt varit en av de som som var hjälpte människan att lära sig sina rörelser. Jag är ju bara 19 år men redan som liten visste jag vem lill Babs var. Hon har florerat i olika barnprogram och ett som jag minns från min barndom är "Siv och Viv", tvillingarna som hade just "Lill-Babs" som sin stora idol. 
 
Barbro hade vad jag förstår en väldigt unik röst och var redan som ung en stor stjärna. Rösten gick att jämföra med vad jag förstår storheter som hovsångerskan Alice Babs (vilket var en anledning till att artist namnet blev lill-babs)
 
Några dagar innan hon skull fylla 80 nu i Mars åkte hon in till sjukhuset med hjärtproblem och fick tyvärr bli där under sin födelsedag. Barnen rapporterade om sin mammas hälsotillstånd och beskrev henne då som "en stark krigare" och tackade även för all support som mamman fått. Idag fick hon dock åka in igen då hjärtproblemen fortsatte men det följdes upp av ett mycket tråkigt besked, man kunde inte rädda henne. Såhär skriver Kristin Kaspersen på instagram:
 
 
 
"Vår älskade mamma, syster, mormor, gammelmormor, faster och moster har nu somnat in lugnt och stilla efter en kort tids sjukdom. Hennes hjärta har slagit många sköna slag för publiken, familjen, kollegorna och vännerna men nu får det vila. Mamma kom in akut för hjärtsvikt och då upptäcktes en elakartad cancer. En kombination som blev för tuff för vår så annars envisa och starka mamma. Familjen har varit runt mamma varje dag sedan hon kom till sjukhuset och hon somnade in lugnt och stilla idag på förmiddagen. Nu vilar hennes själ hos mamma Brita. 
Nu behöver vi i familjen vår tid för vår sorg och ber att den respekteras. 
Kärlek ❤️ Monica, Malin, Kristin och familjen. ”Nu går sista visan, dig vill jag sjunga för. Vi behöver varandra, du och jag och dom andra, som står utanför. Så låt den sista strofen, bli till en sån vi minns. Tack för att jag får ha dig. Tack för att alla finns!” En hälsning till mammas fina publik i länk i bio högst upp i min profil." ❤️
 
-@COPRIGHT: Kristin Kaspersen via instagram.
 
Jag trodde inte mina ögon när jag läste detta, hamnade i chocktillstånd, senast igår såg vi henne i SVT-serien Bonusfamiljen i rollen som Gugge. Den blev ju inspelad i våras så inte trodde man väl att detta skulle ske nu. Ucsh! Man får verkligen perspektiv och en tankeställare på hur obehagligt snabbt livet kan rinna en ur händerna. Som sagt så skickar jag tankarna till familjen idag och hoppas att Lill -Babs fortsätter att lysa lika klart på himeln, precis som den stjärna hon var, inte bara sångerska och Skådespelerska utan en verklig tv-personlighet!
 
MÅ DU VILA I FRID LILL-BABS! <3
 
Barbro "Lill-Babs" Svensson i sista avsnittet av bonusfamiljen säsong 2. Här tillsammans med kollegan Marianne Mörck som det äkta paret "Bigge och Gugge"
 
källa: SVT.SE
 
Allmänt | |
Upp