Namnkuppen......

Det är inte utan att jag undrar: "hur tänkte de där egentligen" en till Louis? (Jag fick inte ihop det riktigt och fortfarande inte. För att göra det tydligare kan jag ju först berätta det som förmodligen många av er redan läst på sociala medier idag, att hertigparet av Camebridge William och Kate nu gett sin nyfödda son sina tre namn. Jag tror dock inte att jag är ensam om att ställa mig väldigt frågande till namnvalet han ska heta Louis Arthur Charles. Tre fina namn tycker jag visserligen både klassiskt engelska inte minst i kungliga sammanhang men samtidigt moderna på något sätt. Det jag dock undrar är varför har både prins William och sedan också hans två söner namnet Louis? Att william heter det är ju inte svårt att förstå jag gissar väl att man ville komma med något nytt närhan föddes 1982. Att sedan deras första barn är en son och att han får bära namnet  såom ett av treär heller inte konstigt då det är ett arv från hans pappa. Men att man väljer att använda namnet en gång till på sin andra son tycker jag är lite märkligt då det redan finns två som heter det i den lilla familjen somnu blivit fem.(ännu märkligare tycker jag det är att man denna gång väljer det som tilltalsnamn. Det som har hänt idag känns verkligen historiskt, att två kungliga bröder bär samma namn, eller det är kanske inte så ovanligt som jag tror? Vad säger ni? Blev ni lika förvånade? Att arthur och Charles finns också finns med tycker jag är väldigt kul, det var väntat. Jag hade också hoppats på James eller Albert. (Det var många som gissade det också) I dagar har det nu spekulerats i vad den här lille prinsen skulle få för namn och det spekulerades vilt då jag kanske trodde påett förnamn som var helt nytt eller som man inte hört på länge. (Men att de skulle välja ett namn som vi redan "visste", vem hade trott det?
 
På så sätt kan man väl säga att de "kuppade" lite med tilltalsnamnet? Jag blev iallafall riktigt förvånad när jag läste det.
 https://www.youtube.com/watch?v=c_L5qOgDjZI
 
 
Allmänt | |
Upp