Jubileumsdagen!

Idag har varit en dag med massor av firende. För det första så har vi firat konfirmation för min älskade lillasyster men så är det ju också så att vi har (eller snarare jag har) också firat bloggen för idag jubilererar den. Idag har den förgyllt mitt liv i hela 5 år halvvägs till 10!!! (: Det känns väldigt stort för mig och jag är så stolt och glad för det som den har hjälpt mig att åstadkomma. Man kan ju verkligen säga att det hänt mycket (det känns som en sådan här standardfras jag använder varje år jag skriver om bloggens födelsedag) Men på 5 år har det VERKLIGEN hänt jättemycket! När jag började blogga här så var det slutet på årskurs 9 och jag kunde se framemot ett nytt liv på gymnasiet i Kristianstad. Nu har jag nästan gått ut gymnasiet och gått på bal, åkt till London, fått ett jobb, till och med fått ett mail från hovet i Stockholm (som berömde bloggen!!) OCH tagit studenten! <3 Ja,  bloggen har dokumenterat de flesta stora milstolparna i mitt liv och visst är det helt otroligt häftigt!??? Det har ju blivit en riktig tidskapsel och allt detta får jag dela med er dessutom. Och allt som har hänt i kungahuset, de har ju "expanderat enomt på år. Länge hade kungaparet bara ett barnbarn Estelle men det växte till två med Leonore och efter dethar det tillkommit hela 5 st varav en Estelles mycket eftelängtade lillebror Oscar. 6 st av dessa födslar har blogen dokumenterat från dag ett och även prins Carl Philips förlovningm från dagen den tillkännagavs, uptakten och såklart bröllopet och den dagen minns jag för dagen innan gick jag ut 1:a ring. Ja, ni förstår ju själv så många milstolpar både för mig själv och det kungliga.  Helt osannolikt när man tänker på det och jag kan ju säga såhär att man får drömma och jag speciellt en stor dröm när det gäller den här bloggen och det är att den såsmoningom ska fungera som grund för min självbiografi och jag drömmer om att en gång kunna ge ut den i bokform, dethar varit målet i flera år nu och jag hoppas verkligen att det en dag ska uppfyllas men det är ju inte precis någon lätt uppgift. I tre år har jag nu drivit bloggen under mitt eget namn och jag måste säga att det är det bästa beslutet som gäller bloggen jag någonsin tagit och ni har varit fantastiska och som jag brukar skriva varje år så blir jag så oerhört glad över all fin feedback. Både från vänner och bekanta men också via olika FB-grupper och så roligt att ni gillat tävlingarna jag annordnat också.
 
Jag började under mitt Alias 2009_e men det var helt rätt beslut att släppa det och börja släppa fram "Elin" istället och jag kunde som sagt inte vara lyckligare för det beslutet.
 
Nu ska ni få hära något roligt som jag inte berättat om här innan (vilket är rätt konstigt faktiskt) Ni vet ju att jag brukar länka till artiklar som jag skriver på jobbet här ibland och för någon månad sedan fick jag ett brev som sa att flest besökare till jobbets hemsida via länkklickningar gnererar min blogg! När jag läste det trodde jag inte det var sant, det är ju något så enormt stort för mig och jag är så outsägligt stolt över det (ja över hela bloggen för den har blivit min stöttepelare i livet ett ställe jag alltid kan återvända till och uttrycka mig på. Det är svårt att beskriva vad den betyder för mig) På 5 år har det hunnit bli över 1000 inlägg, jag nådde alltså mitt mål även där och jag vet att jag varit dålig på att uppdatera kanske inte varit jätteduktig på att prioritera det. Inte helt lätt när jag har skolan också men jag lovar det ska försöka bli lite bättre (men det har blivit rätt så många tidsinställda inlägg på sista tiden)
 
Låt oss satsa på att det blir minst 1000 inlägg till (och gärna fler också hihi!) Men framförallt så går vi med stormsteg mot 10 års jubileét och jag ser så  mycket framemot det om ytterliggre 5 år! (:
 
KÄRLEK!
 
 
Allmänt | |
Upp