Äntligen en prinsessa!

Kl 00.41 Kom hon, vilken underbar nyhet att vakna upp till! Prinsessan Leonore och prins Nicholas har fått ett syskon och det var Chris O'Niell själv som avslöjade i ett pressmedelande som sedan lades ut på sociala medier att det blev en lillasyster:
 
"Leonore och Nicholas ser framemot att träffa sin lillasyster"  sa han då.
 
Jag imin tur är väldigt väldigt glad över att det blev ännu en liten prinsessa, som jag har väntat på henne. Efter  fyra små prinsar på rad kom hon äntligen! Hovet uppger på sin hemsida att både prinsessan Madeleine och den nyfödda dottern mår bra och att lillsessan är frisk och välmående och mamman också. Vår nya kunglighet kom till världen på Danderyds sjukhus precis som hennes storebror prins Nicholas 2015, (Det har ju cirkulerat rykten om både Stockholm och London och till en början tycktes det faktiskt bli London men det blev till slut Stockholm ännu en gång) Hon vägde 3 465 gram och är 50 cm lång. Det meddelades också att prinsessparet valt bort vad man får anse som den traditionella presskonferensen vilket gjorde mig väldigt förvånnad och jag måste säga lite besviken men hovexpreten Jenny Alexandersson att de säkert har sina skäl hon kom ju sent inatt och de kan vara trötta osv också är de ju inte lika privata som kronprinsessfamiljen tillade hon och det får man ju förstå och acceptera tycker jag. Men Jenny sa också att via den här pressträffen så blir det ju som en länk mellan svenska folket och kungafamiljen och av den anledningen är det tråkigt att det inte blir någon pressträff men jag är säker på att vi får den informationen vi vill ha ändå, dock kanskke inte lika mycket som vid en presskonfrens dock.
 
Kungen och drottningen befann sig i Österrike på semester när de fick höra om sitt 7:e barnbarn men de kastade sig på ett tidigt flyg hem och man tror helt klart att de kommer att synas till vid Danderyd under dagen och naturligtvis så hoppas reportrarna på en kommentar från de nyblivna mor och farföräldrna.
 
Först på Måndag kommer kungen att tillkännage namn och hertiginnedöme, än så länge är det många som tror på Alice men jag personligen tror på ett mer unikt namn och ett mer engelskklingade då den lilla familjen ju bor i London, vi får se, vår får allt tåla oss till måndag men det är iallafall väldigt kul att det kommit ännu en liten sessa. <3 
 
Jag lovar att uppdatera er med information, det bör ju komma något mer under dagen, vi hörs! 
 
 
 
 
Källa: instagram.com/princessmadeleineofsweden (fanpage)
 
Allmänt | |
Upp