Säg hej till prinsessan Adrienne!

Visst låter det som en riktig sagoprinsessa? Nu står det iallafall äntligen klart och Adrienne Josephine Alice heter alltså Nicolas och Leonores lillasyster. Återigen så överreskar prinsessan och Chris med namnval (ovanligt trodde jag ju det skulle bli och engeskklingande) men ett namn som Adrienne och mer fransskklingande hade jag inte ens en tanke på jag tycker ju det är väldigt kul med överraskningar. (mina hetaste gissningar när det gällde tilltallsnamn var Louise eller Lovisa) En kul överraskning är också att lillia Adrienne blir hetiginna av blekinge, grattis alla blekingebor säger jag! Det är ett fantastiskt landskap som jag själv dessutom är väldigt förtjust i. Prinsessans två sista namn kan man ju dock säga inte överraskade så mycket, de får man ju säga var mer väntade. Alice kan vi utgå från att hon fått både efter sin gammelmormor och moster kronprinsessan som båda delar namnet och Josephine är mamma prinsessan Madeleines tredje namn. Jag tycker att namnen är väldigt söta och precis som hovexpert Jenny Alexandersson sa på aftonbladet live precis så passar de bra med Bernadotternas franska arv. 
 
Idag händer det mycket vet ni! konseljen må vara över men redan nu alldelles strax kl 12.15 blir det Te Deum med anledning av nedkomsten, vi hörs under dagen!
 
 
 
Allmänt | |
Upp