Hertiginnan Meghans brudklänning möter Drottning Silvias, Kronprinsessan Victorias , Kronprinsessan Marys och furstinnan Charlenes!

Efter gårdagens tv-upplevelse är jag helt tagen, vilket bröllop alltså och jag gillade speciellt att de här gamla konservativa traditiionerna var blandade med det moderna. (Något sådant hade jag knappast trott att det engelska kungahuset skulle leverera så det blev extra kul när det blev så. 
 
Nu till den andra överraskningen som iallafall hos mig väckte stor förvåning, brudens klänning:
 
 
Denna fantastiska skapelse från designern Clare Wight Keller tillsammans med den lilla blombuketten av blommor handplockade av prins Harry i Kensington Gardens. Så enkel och stilren (okunglig på något sätt var min första tanke) men sen nr man ser den i sitt sammanhang så är den väldigt, väldigt praktfull och väl värdig en en hertiginna. Jag tycker också att diademet som tillhört drottning Mary passar så otroligt bra tillsammans med klänningen och det hade ju inte använts på 75 år! kan ni förstå!?? 75 år!!! Extra roligt att miss Markle (nu hertiginnan Meghan)  fick ha det som bröllopsdiadem så att det fick titta ut i ramljuset igen och det om något är ju mäktigt och pampigt. Brudklänningen har symboliker med kungliga brudklänningar vi sett förut och då tänker jag på 4 st speciellt kan ni gissa  vilka? 
 
Jag tycker att Meghans klänning är en blandning av Kronprinsessan Victorias, Drottning Silvias men framförallt Kronprinsessan Marys klänning men även faktiskt md lite inslag av Charlenes klänning och då tänker jag framförallt på sjäva kjolen att den liksom är figursydd på något sätt vilket Charlenes också var och det syntes rätt tydligt.
 
 
 
 
 
 
Ringningen är väldigt vacker och nästan exakt samma ringning hade Kronprinsessan Mary i sin bröllopsklänning 2004  även kronprinsessan Victoria hade lite den typen av rigning i sin. De långa armarna det är där drottning Silvias vackra bröllopsklassiker från dior kommer in. Meghan valde liksom drottning Silvia hellånga vita armar.  Jag tycker att det känns som man bakat ihop 4 andra kungliga brudklänningar och Meghans blev resultatet vilket jag yckte var häftigt. Samtidigt var det faktiskt inte riktigt den typen av klänning jag trodde hon skulle välja. Hade nog trott att det skulle vara mer som den hon hade i Suits när rollkaraktören Rachel Zane gifte sig med Mike Ross:
 
 
Det är en klänning som jag tyckte skulle vara mer "Meghan" även om hon gör en rolltolkning här och det inte är "hon i den bemärkelsen men jag tyckte att detta också är en ursnygg klänning som hon passade väldigt bra i så jag blev en anngen förvånad när det var en långärmad klänning hon valde vid sitt eget bröllop men jag kom på sedan att just baraxlade klänningar kanske inte faller inom vad som är passande för kungliga bröllop. Vet ni något om det anses det som "opassassande" i fall en kunglig brud har en baraxlad klänning? vet ju hur det är här i Sverige men hur är det egentligen i England? Om någon vet får ni gärna slänga iväg en kommentar här på bloggen för det skulle  vara intressant att veta.
 
Trots att klänningen inte var denjag hade väntat mig se Meghan i så var det ju en fantastisk kreation och hennes hår var ju också i en klass för sig:
 
 
 
 Vilken fantastisk hårknut det blev av håret som ser ut att vara flätat.... finns bara en sak att säga: elegant! Här är Clare Wight Keller's skiss av hetiginnan Meghans brudklänning och slöja:
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp