Vilket bröllop!

Så var ännu ett av drottning Elizabeth's barnbarn gifta. Det blev ett riktigt spektakulärt bröllop med en härlig höstkänsla och bruden prinsessan Eugenie överraskade med sin (enligt mig) otippade men underbara bröllopsfrisyr och majestätiska klänning. För att inte tala om v-ringningen och öppningen i ryggen. Jag älskade den designen så snyggt också den underbara broderade kjolen som bredde ut sig som ett böljande täcke det var ju så snyggt 10/10 på den brudklänningen tycker jag. För att sen inte tala om smyckena: de satt som jutna på Eugenie och det stora diademet som fick mig att tänka på en rysk grevinna riktigt pampigt tyckte jag det blev och jag gillade också att hon hade en så stor brudbukett som gick i vitt och grönt med inslag av små blåa blommor.
 
Om vi ska återgå till brudens look så slog det mig under vigselakten hur bra grönt och vitt går ihop. Jag upplevde inte alls samma majestätiska och pampiga känsla vid Sofia och Carl Philips bröllop där Sofia också hade ett diadem med gröna diamanter i. Hennes bröllopsfrisyr? Den överraskade verkligen mig! Det blev väl som jag hade tippat en knut (bestående av en fläta) Men sedan hade jag ju också tippat på en slöja men sedan klev hon ur bilen vid kyrkan och det fanns ingen brudslöja. Jag blev mest förvånad över det därför att jag trodde att det var lite av en "regel" att man som kunglig brud var tvungen att ha en brudslöja då alla brudarna på de kungliga bröllopen 
jag sett hittills har burit slöja. Kan ni läsare som är med insatta i det här med just brudslöjorna i kungliga sammanhang skriva en kommentar här på bloggen hurvida det är en "oskriven regel eller inte? (hade varit intressant att veta)
Iallafall så tycker jag att Eugenies frisyr bara "förstörts" av en brudslöja det passade henne att endast bära diadem enligt min personliga åsikt.
Jack brooksbank ska vi också prata om.... Vilken kille! Jag får ett jättepositivt intryck av honom han och Eugenie har hittills gjort två gemensamma tv-intervjuer och han verkar verkligen trevlig angelägen om att göra sitt bästa. Idag när prinsessan kom in i kyrkan gick känslorna inte att hålla tillbaks för Jack som fällde ett par tårar vilket också visar på att han är en känslosam människa. (även jag blev lite rörd faktiskt) Man såg hur nervös Jack var och när de skulle avge löftena blev jag orolig för att han skulle svimma) Tror inte jag sett en så nervös brudgum innan faktiskt. Lyckligtvis gick allt bra och de gick ut ur kyrkan som mr & mrs Brooksbank och väl ute på trappan utbröt ett totalt lyckoregn och sen kom kyssen. Brudparet åkte sedan iväg på kortege i en inglasad vagn dragen av vita hästar på riktigt som i en saga.
Brudnäbbet var också otroligt söta George och Charlotte ingick åter i brudnäbbet (något som de redan gjort hela 3 gånger i år)  (Det skrevs av en engelsk tidning att prinsessans syster beatrice skulle vara hennes brudtärna en uppgift som visade sig vara felaktig dock.
 
Bland gästerna tyckte jag att hertiginnan Meghan var bäst klädd i mariblåa toner.  Jag reagerade också för det blåsiga vädret det kändes som att det var rekordmånga hattar som flög iväg. Men på Kate och Meaghan fick de sitta kvar.
Kate var också oerhört fin i cerice en färg som jag inte kan minnas att jag  inte sett henne i tidigare så det var ett kul val tyckte jag. Sarah och Andrew var såklart  två väldigt stolta föräldrar. Ja, nu är väl bröllopsfesten i full gång på slottet och precis som Harry och Meghan bytte brudparet såsmåningom ut hästvagnen mot en flott bil som körde de till festen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Källa; hji.co,uk, heart.co.uk, bbc.co.uk, vanityfar.co.uk,heartstapps.uk,express.co.uk
Allmänt | |
Upp