Ett älskat namn och släktnamn

Sedan jag skrev om prins Louis namn igår har det uppenbarligen väckt starka reaktioner hos er läsare och gett upphov till en del disskutioner då det tydligen uppfattats som att inlägget igår haft en negativ underton. Återigen vill jag säga att jag inte driver den här bloggen för att kritisera det de kungliga gör, jag driver den för att disskutera ämnet som ligger mig mycket varmt om hjärtat med andra likasinnade. Det som skrivs här har som enda syfte att vara informativt och rapportera om kungliga händelser då min stora dröm är att bli hovreporter. 
 
Dock kan det vara så att jag igår försökte resonera kring och disskutera namnen igår och att resonomanget jag förde kan ha uppfattats som att jag var kritisk och missnöjd med namnen, Absolut inte! Jag tycker de är jättefina det jag försökte skriva var att namnet Louis var lite mer otippat eftersom George redan heter det men det var inte mer än så. Jag gillar själv inte människor som är kritiska mot kungligheterna såå jag ser absolut ingen grund till att vara det själv heller. Jag tror det kanske blev lite fel eftersom min namndisskution kom ut till er på lite fel sätt också har de som uppfattat de som kritik bara dragit den slutsatsen att jag var kritisk. Ifall jag hade haft någonting kritiskt att säga hade jag definitivt inte skrivit det varken här eller någon annanstans på nätet. Jag hade hållt det för mig själv då jag tänker arbeta för och dessutom bestämt att den här bloggen endast ska vara i possitiv anda med possitiv energi och informera på ett possitivt sätt om kungligheterna. Självklart ska de få välja namn till sin bebis utan negativa åsikter. (namnvalet ville jag inte kritisera heller som sagt) Det måste ju vara oerhört tråkigt att möta kritik från folk för en sådan sak. Själv hade jag ju tyckt att det hade varit väldigt tråkigt ifall jag hade gjort ett val. Jag ville inleda detta inlägget på det här sättet då jag tyckte att det var viktigt att jag förklarade vad tanken kring det ämnet var. Detta med kritik har jag ju tagit upp här i bloggen tidigare i form av detta inlägget: http://klubbenprinsessan.blogg.se/2018/march/inget-i-den-har-bloggen-ar-menat-som-kritik.html
 
(Ett inlägg att tänka tillbaka på eller kanske till och med läsa igenom innan man bestämmer sig för att skicka en kommentar med negativt innehåll!)
 
  Nu går vi vidare till nästa punkt och lämnar den här tråkiga inledningen på inlägget och fokuserar istället på det som det egentligen ska handla om:
 
Jag frågade ju er igår om ännu mer inforfation kring Louis namn. Tack alla ni som gett mig kommentarer kring bakgrunden. Man kan dra slutsatsen utifrån det jag läst och det ni skrivit att Louis är ett namn som ligger William och Kate varmt om hjärtat och att namn går från mellanamn till ett barn och sedan får dess syskon samma namn fast som tilltalsnamn inte är sådär väldigt ovanligt. Inom den engelska kungafamiljen är Louis också ett släktnamn både earl Mountbatten på Drottning Eliazabeths man prins Philips sida till dagens medlemar av kungafamiljen bär ju namnet. Men närmast tillhands att det blev just det namnet måste ju ändå som sagt vara att de nyblivna trebarnsföräldrarna gillade kombanationen George, Charlotte och Louis och jag håller med om att de passar väldigt bra vilken härlig trio Catherine och William har. <3
 
Ni som önskar ännu mer information kring namnen kan läsa denna myckt informativa artikel från
 
www.hellomagazine.co.uk 
https://www.hellomagazine.com/royalty/2018042748041/royal-baby-name-prince-louis-arthur-charles-meaning-history/
 
 
 
Vi hörs!
 
Källa: www.hellomagazine.co.uk ,
https://www.instagram.com/princesskateroyals/?hl=sv
 
 
 
En av de absolut första bilderna på prins Louis Arthur Charles av Camebridge <3
Allmänt | |
Upp