På äventyr i "Austenland"

Även den här dagen har bjudit på nya upptäckter och äventyr. Jag älskar Jane Austen (vet inte hur många gånger jag har sett filmatiseringarna av hennes mäktiga och romantiska romaner "stolthet och fördom" förnuft och känsla" liksom "övertalning" Idag har jag faktiskt¨fått uppleva bitar av den berömda engelska landbygden, det var som en dröm! Jag har varit på Kulturen i Lund och sett utställningen "A sense of Jane Austen" med kläderna från filmerna och det var riktigt häftigt för jag kände igen nästan varje klänning och det bästa av allt: Jag fick prova en riktig "bonnett". (en klassisk hatt som bars av kvinnor) Jag blev överlycklig såklart men jag hade faktiskt väntat mig att den skulle vara lite större men trots det rekommenderar jag den till alla er som också är Austenfans därute.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
COPYRIGHT PRIVAT!!!
 
 
Allmänt | |
Upp