Så går det när man inte kan bestämma sig för bara en....

Japp då var jag tillbaka här på bloggen igen efter allt som kommit emellan..... Det har hänt jobbiga saker de senaste dagarna men jag jobbar på att ta mig igenom det och med tiden kommer det att kännas bättre även om det just nu känns väldigt svårt. 
 
Vi har en tävling att avgöra och jag vill tacka för alla tävlingsbidrag det var ett par riktigt härliga minnen som kom in och jag fick mig många härliga skratt när jag läste de för att hitta en vinnare. Men ibland är det extra svårt att hitta en vinnare och det var det denna gången så jag kunde faktiskt inte bara välja en vinnare.
 
Det är därför vi har TVÅ vinnare i tävlingen den här gången (Ibland får man ju faktiskt lov att göra undantag) Men..... (här kommer hacken.....) Det är bara en av dessa två som kan vinna samlarkortet och den första vinnaren som hade ett ganska unikt minne som också hade en sådan känsla så jag blev nästan rörd när jag läste det är: Ritva Forster stort Grattis!
 
Såhär beskrev Ritva sitt minne: 
 
Den 14 juli 2006 var jag på Solliden, stod i pressfållan, men fick chansen att komma ur den (då de från hovet kände mig) och hälsa på kungaparet och kronprinsessan. Jag gav drottningen en ros, sedan även kungen och gratulerade dem! Kungen blev förvånad och sade att de inte har födelsedag, varpå jag sade att det ju var tack vare honom och drottningen, som Sverige har en sådan fantastisk Kronprinsessa! Hans kommentar var ”åh tack, det har aldrig någon sagt till dem tidigare"
 
 
Den andra vinnaren beskrev genom sitt minne en historisk händelse på ett sådant målande sätt och med en sådan fantastisk inlevelse så att det fick mig att börja relatera till just det minnet av kungen och det gjorde att jag drog lite extra på smilbanden när jag läste det bidraget. 
 
Grattis Elias B-Johansson som skrev så här:
 
 Mitt finaste minne med H.M konungen? Svårt att välja, finns så otroligt många fina minnen som man kommer på. Men om jag ska välja så är det nog när kungen fyllde 70, och man verkligen kunde se lyckan i hans ögon när folket gratulerade honom. Det var så tydligt att han var glad rakt i från hjärtat. När barnen kom fram och lämnade blommor, då kunde man verkligen se glädjen i hans ögon. Vi har verkligen en underbar kung som vi ska vara stolta över.
 
Och nu till den stora frågan: Vem vinner då samlarkortet på kungen? Jo det gör Elias! (Som redan fått beskedet om vinsten) Grattis säger vi till dig igen! Tack igen till alla tävlande återigen lika fantastiskt roligt att få läsa tävlingsbidrag. Jag har inte planerat några nya tävlingar den närmaste tiden men man vet aldrig om det helt plötsligt dyker upp någon så fortsätt hålla utkik för nästa gång det kanske blir just din tur att stå som vinnare.
Allmänt | |
Upp