Tråkigheter......

Min blogg är min fristad, min plats där jag kan skriva exakt vad jag känner där jag inte sparar på några som helst känslor. Jag vet att som aktiv på sociala medier råkar man ut för skit ibland man kan få tråkiga kommentarer osv. Men detta är något jag sällan upplevt med min blogg. Det stöd jag kände när jag bestämde mig för att börja blogga i mitt eget namn och satsa inte bara på mitt stora intresse utan också på att blogga om min vardag var fantastisk jag hade aldrig trott att jag skulle få så otroligt mycket possitiv feedback som jag fick för att i ärlighetens namn så trodde jag inte att folk kunde vara så vänliga på internet, jag var nog rädd för att ta det där steget ut. Men det gjorde jag och det är jag väldigt tacksam för såhär 5 år senare. Men som sagt alla råkar ut för det som är mindre kul någon gång och idag är en sån dag för mig, visst jag har råkat ut för tråkiga saker med bloggen tidigare men då har jag ändå tagit det till mig och kunnat "vända blad" ganska snabbt, men den här gången känns det som att det kan bli svårare.
 
Jag är  ju med  i ett antal facebookgrupper där jag länkar min blogg och det har jag gjort i några år nu utan att höra ett ljud och det är också på det sättet som jag hittat många nya läsare och slagit läsarrekord. Idag typ två år senare sen jag gick med i den gruppen som genererade mest läsare fick jag ett meddelande om att jag inte fick länka bloggen längre. Kan ni förstå detta??? Att  det kommer två år efter att jag gått med? Det är skamligt tycker jag! kan förstå om det hade varit en vecka eller en månad sen jag hade gått med men när vi talar om år???  Jag fick ett meddelande från administratören idag där det stod att jag inte fick anordna tävlingar för det gick inte att hålla reda på det och jag fick heller inte länka till bloggen av samma anledning.  Jag tänkte: okej vad ska jag göra nu? jag skrev tillbaka att tävlingen som just nu är på bloggen har ju inget med gruppen att göra utan det händer på min blogg. Jag fick iallafall svaret att jag inte fick framhäva min blogg längre trots att den är mycket uppskattad så då har jag tagit beslutet att gå ur gruppen istället. Det är klart att det är väldigt tråkigt att det kommer upp till ytan nu när det gått ett par år och att det helt plötsligt inte ska vara tillåtet, det gjorde min dag ännu mera pissig rent ut sagt än vad den redan är och jag är såklart ledsen och irriterad för att jag vet att jag kommer att tappa en hel del läsare på detta. Men bloggen ska vara kvar jag ska fortsätta blogga den släpper jag inte för allt i världen och min tävling avgörs som vanligt imorgon det är bara det att det kan bli lite problem när jag ska annonsera vinnaren så jag får be er att titta in här på bloggen lite då och då imorgon så att ni kan hålla koll. Sen får jag se hur jag löser det här med läsarfrågan har några idéer men får nog smälta detta lite först och fundera.....
 
Har ni något tips på kungliga grupper/föreningar där det går bra att jag postar updates från bloggen? 
 
Givetvis hoppas jag att er följare jag redan har etablerat känner att ni fortfarande vill följa mig
 
Vi hörs igen när jag funderat ut en lösning.... (Glöm inte att anmäla er till tävlingen förresten)
Allmänt | |
Upp