Fruktansvärda nyheter!/ terrifying news!

Ari Behn som (prinsessan Märtha Louises före detta make) har tagit sitt liv. Vet knappt var jag ska börja varenda självmord man läser om får en att vilja spy av obehag. Håren på armarna står rakt ut och jag bara sitter förstummad, mitt under julhelgen också. Hur tänker man när man gör något sånt? och i synnerhet, hur tänker man om man gör något sådant under julhelgen som ska vara en glädjens tid? Agerar man då helt i osjälviskhet och tänker man då överhuvudtaget på sina nära och kära? I mina ögon och i många andras så gör man definitivt inte det. En mer självisk handling än så kan man inte begå. Hade någon i  min närhet gjort så hade jag blivit ledsen men framförallt förbannad. Exakt hur Ari tänkte när han begick denna fruktansvärda handling lär vi aldrig få veta. Prinsessan och Ari skilde sig för 3 år sen  efter ett äktenskap som varade i 13 år.
 
Tillsammans har de 3 döttrar varav den minsta Emma talloulah bara är 12 år. Mina tankar går ikväll till de närmaste i Aris bekantskapskrets  och familj men jag tänker lite extra på barnen. Det här är ett besked som chockar oss alla mer eller mindre men jag kan inte ens föreställa mig hur det är att förlora sin pappa i så ung ålder, vilken bottenlös sorg och enorm tragedi.
Jag har alltid genom att ha lyssnat på intervjuer osv uppfattat Ari som en väldigt orolig konstnärssjäl, låt oss hoppas att han fått frid nu till slut.
 
R.I.P
 
ENGLISH TRANSLATION:
 

Ari Behn (Princess Märtha Louise of Norway's former husband) has taken his own life.I hardly know where to start. Every suicide you read about makes you want to vomit discomfort. The hair on my arms stands straight out and I just sit stunned, in the middle of the Christmas holidays too?
How do you think when you do something like that? and in particular, how do you think about doing something like this during the Christmas holidays which should be a time of joy?
 
Do you then act completely in selflessness and do you think at all about your loved ones? In my eyes and in many others, you definitely do not.
You cannot commit a more selfish act than that. Of course, if someone in my vicinity had done like that I would have become  very sad but above all so terribly angry.
 
Exactly how Ari thought when he committed this terrible act we will never know.
The princess and Ari divorced 3 years after a marriage  that lasted for 13 years.
Together they have 3 daughters, the smallest of whom Emma Talloulah is only 12 years old.
 My thoughts go tonight to the closest in Aris acquaintance circle and family but I think a little extra about the children.
 
This is a message that shocks us all more or less but I can't even imagine what it's like to lose one's dad at such a young age.
What bottomless grief and tremendous tragedy. I have always, by listening to interviews, etc., regarded Ari as a very worried artistic soul, let's hope that he finally has peace.   
 
R.I.P
 
Allmänt | |
#1 - - Ritva:

Elin, du är chockad över att Ari kunde göra något sådant, och om du inte vore så ung som du är (21 år), skulle jag vara chockad över din kalla reaktion! Istället tänker jag att man får hoppas att ditt liv aldrig blir ett sådant helvete (känslomässigt), att självmord blir den enda lösningen.

Du skriver att julen ska vara en glädjens tid!? För ensamma människor är det precis tvärtom och en för en människa som hur som helst har en "sjuk själ" (svåra depressioner, som Ari också har haft ända sedan skilsmässan!) kan det just bli som jag skrev, nämligen en sorts helvete!

Det är naturligtvis oändligt sorgligt för barnen, men med hjälp av den övriga familjen, inkl. prinsessan Märtha Louise och hennes sambo, kommer de säkert att klara av det. Med tanken på just den tragiska händelsen, så är det trots allt "tur i oturen" att det inte var en "familjmedlem ur hemmet", som nu är borta. Önskar dig all lycka och allt gott för det kommande året 2020.

Svar: Hej Ritva! Jag tar till mig av kommentarer och jag beklagar verkligen om du mådde dåligt eller tog illa upp av det jag skrev. Det var absolut inte meningen att det skulle såra någon och det hoppas jag du förstår att det är det sista jag vill att mina texter ska göra. Jag bestämde mig för att ändra lite i texten.
/Elin
elin Hansson

Upp