En ny fas i livet tar sin början......


Det har hänt så mycket denna veckan så att jag har inte hunnit uppdatera bloggen om kungliga födelsedagar och bröllopsdagar om jag ska vara ärlig men det kommer att bli tidsinställda inlägg kring det också. Idag har en stor milstolpe inträffat i mitt liv: Jag är klar med studierna i kristianstad så nu har jag flyttat hem igen! ÄNTLIGEN som jag har längtat och väntat efter denna dagen men också fasat och våndats i flera veckor. Att ställa om och börja ett annat liv utan skola har krävt en del tankeverksamhet och många filosofiska funderingar men det känns så himla härligt samtidigt jag känner mig fri. (: Det känns lite sjukt att sitta här och skriva detta inlägget just nu med tanke på att när jag startade denna bloggen för 6 år sedan skulle jag precis börja gymnasiet och att få sluta cirkeln nu på bloggen också det.... Tänk att alla mina år på gymnasiet är dokumenterade på detta sättet genom mina egna ord. Så fantastiskt roligt att ha kvar i framtiden och vilken resa det varit. Ganska många tuffa dagar så klart men också dagar i ren glädje och en massa timmar i ändlösa skratt. Ja vart ska jag börja med att beskriva mina ord på gymnasiet? Från osäker och känslomässigt lättpåverkad 16-åring till en kvinna på nästan 21 som lärt sig så mycket nytt men framförallt att stå upp för sig själv och sina åsikter det är ju något helt otroligt och jag är så glad. Nu är jag hemma och här på hemmaplan tänker jag bli ett tag, äntligen lite ledighet och sedan blir det jobb och det blir också starten på en ny fas i livet som tar sin början och jag är mer än redo och tackar ödmjukast för allt som skolbänken gett mig.

(null)

(null)

Allmänt | |
Upp