veckans dragning v. 31: "Harry Potter 20 år!" =) <3 <3 <3

Stort på födelsedagen säger vi till Harry Potter som fyller hela 20 år och idag ska "veckans dragning faktiskt handla om den mycket speciella trollkarlen som blivit en symbol för runda glasögon.
 
Det var den 31 Juli 1997 som den första Harry Potter-boken "De vises sten" gavs ut och det gjorde den faktiskt på författaren JK Rowlings födelsedag som också är idag. (=
 
Jag kan helt ärligt och med handen på hjärtat säga att Harry Potter är min absoluta favorit-trollkarl. (Normalt brukar jag inte veta vad "veckans dragning" ska handla om när jag drar korten så det brukar bli en överraskning även för mig men idag gjorde jag faktiskt ett undantag för jag tyckte att temat "vilken karktär från bokens och filmens värld skulle du vilja vara?" passade så bra in på både sammanhanget och dagen)
 
Det blev ju inte så svårt för mig att svara på den frågan, jag hade valt harry utan att tveka. <3 Vid närmare eftertanke så tror jag kanske inte att jag skulle vilja vara honom, (jag tror inte att jag har någon karaktär eller så som jag faktiskt skulle vilja leva som) Men jag älskar ju allt som har med ´Harry Potter och göra, är fullständigt galen i filmerna och har en gryffindor-halsduk sedan i somras och numera också en matchande mössa.
 
Mitt HP intresse började julen 2009 då jag hade önskat mig en ljudbok om Harry i julklapp och fick den flammande bägaren. När jag lyssnat några gånger blev jag helt fast. (Har dock bara läst den boken för den innehöll 22 cd och tog 9 månader att läsa ut men hade i och för sig ett långt upphåll i lyssnandet ett tag) Men när jag hade läst den färdigt blev jag nyfiken på hurvida mina bilder i huvudet av omgivningar och så så jag ville se en av filmerna. Så när jag fyllde elva fick jag en box med de 5 första filmerna och jag älskade de och nu har jag tappat räkningen på hur många gånger jag sett de och numera har jag alla 8 filmerna och jag tröttnar aldrig på de, älskar de fortfarande lika mycket och jag hade länge en dröm om att någon gång få träffa Daniel Radcliffe. (Nu tror jag dock att kronprinsessan sprungit om honom när det gäller det) men i övrigt så är jag lika frälst i HP som jag var då när jag fick boken 2009. Jag är helt omöjlig när det gäller Harry Potter och har varit i London två gånger och tro mig, harry potter relaterade prylar har fått följa med hem i rsväskan båda gångerna. 2013 när jag besökte London för första gången åkte jag till "Making of Harry Potter WB studio tour" Där de spelat in alla filmerna och som sedan den sista filmen blev klar har gjorts om till ett Harry Potter-muséeum.
 
Det var MAGISKT att få komma dit, bästa och häftigaste stället på jorden! (= <3 <3 <3 <3 <3
 
 
 
Här är jag med en plyshverision av Harry Potters snövita uggla Hedwig i butiken på King's Cross station förra året.
 
Källa: @COPYRIGHT PRIVAT!!!
Allmänt | |
Upp