Husband & wife! <3

And they are Married! Äntligen fick hollywoodprrinsessan sin engelske prins, vilket sagobröllop vi fick vara med om. <3 När Meghan kom upp för altargången fick jag nästan tårar i ögonen, ingångsmusiken var ju helt underbar, hon var fantastiskt vacker och strålade av kärlek till sin blivande man som hon såg där framme vid altaret. <3 Det var ju från början Meningen att hennes pappa skulle ledsaga henne fram men när det stod klart förra veckan bara dagar innan bröllopet att han tyvärr inte kunde komma på grund av hälsoproblem blev jag faktiskt lite orolig. Jag tänkte "vad händer nu kommer de att skjuta fram bröllopet?" Men det löste sig ju fint Meaghan som numera är hetiginnan Meaghan av Sussex valde istället att själv gå den första biten följt av sitt söta brudnäbb (som bland annat bestod av Harrys syskonbarn prin George och prinsessan Charlotte) För att sedan möta upp prins Charles och blib ledsagad den sista biten fram.
 
Det var såååå underbart fint. Jag blev så glad också för att jag tänkte "äntligen kommer det engelska kungahuset med något nytt ochy modernt och inte bara gammalt och konservativt" då syftar jag på i vilken ordning allt skedde det märktes att paret själv varit med i planneringen och verkligen sagt sitt därför att jag märkte att de hade vänt på hur allt skedde inne i kyrkan.
Först pratade prästerna och sedan var det psalm, tal vigseltal och sedan   var det dags för det viktigaste momentet kså då de sa ja, och avgav varandras löften vilka också var annorlunda och inget som jag hört tidigare kan de själv varit en del i hur de skulle vara tro?
 
Den tanken slog mig eftersom kommentatorerna Pernilla Månsson Colt och Roger Lundgren sa att Meaghan inte ville säga "to obey"  som betyder att lyda så då valde man och ta bort det och bara säga "to love and to cherrish" vilket betyder  älska och respektera. Men Gospelkören hur roligt var inte det!??? Modernt ocdh fräscht och precis som roger Lundgren sade så var just Gospel också ett inslag  i det senaste kungliga bröllopet i Sverige prins Carl Philip och prinsessan Sofias 2015 så det förde ju tankarna tillbaka till det. Doria Ragland berörde mig också väldigt mycket, brudens mamma hon grät sig igenom hela ceremonin av lycka och stolthet över sin dotter och svärson och mascaran rann.
 
Jag fick en helt annan bild av henne idag så otroligt fin hon verkar vara. <3 Jag är så glad att denna stora folkfest som det ju ändå är gick att följa via tv:n, det enda jag hade lite svårt för var prästen som höll vigseltalet tyckte han gestikulerade så mycket när han pratade och nästan skrek för att han hade ett sånt högt tonläge. Tyckte han påminnde mer än en politiker än en präst men han lockade fram en del skratt under sin läsning och prins Harry såg rörd ut, fint att rätt många inslag hedrade Diana också som ju var väldigt viktigt för Harry att hon skulle vara en del av hans stora dag. Men kärleken mellan han och Meaghan var det viktigaste under dagen och den gick inte att ta miste på. De lös av kärlek och lycka båda två och inte minst när de kom ut ur kyrkan och kysste varandra för första gången som man och hustru och nyblivet hertigpar av Sussex fantastiskt! som en askungensaga. <3
 
 
 
Den andra kyssen kom under kortegen <3
 
 
 
Här nedan kan ni se brudens fantastiska intåg igen och när paret avger sina löften till varandra! <3
 
https://www.youtube.com/watch?v=ffGo71JKxdY
 
https://www.youtube.com/watch?v=_rUOzQTiGs4
 
Källa: youtube.com/theguardianpost, youtbe.com/BBC, https://www.eonline.com/news/936990/a-comparison-of-the-royal-wedding-kisses-prince-harry-meghan-markle-vs-prince-william-kate-middletonhttps://www.cosmopolitan.com/entertainment/celebs/a20758485/prince-harry-meghan-markle-carriage-kiss/
 
Imorgon är jag tillbaka och då tänkte jag skriva mer kring bröllopets längst hållna hemlighet..... brudklänningen <3
 
D.S
 
 
Allmänt | |
Upp