8 års väntan är över: Luxembourg har fått en ny tronarvinge!

Vilken total glädjeyra i Luxembourg! Storhetiginnan Stephanie har fött ett barn imorse kl 05.31 och det blev en liten prins! Äntligen en positiv nyhet precis vad vi behövde i dessa tider om ni frågar mig. Det har gått nästan 9 år sedan storhertigparets bröllop så jag kan tänka mig att den här lilla pojken som det nu blev varit väldigt efterlängtad av både sina föräldrar naturligtvis men också folket i Luxembourg som i och med denna födslen säkrat framtiden för sitt kungahus som verkar omåttligt populärt i det lilla landet. (Lillprins Charles ärver alltså tronen en gång efter sin pappa) Ja ni hörde rätt, namnen är redan klara. Han kommer att heta: Charles Jean Philippe Joseph Marie Guillaume. Sitt tilltallsnamn delar han alltså då redan med en rad kungligheter och då tänker jag främst på väldigt många i den engelska kungliga familjen. Gulliaume det heter lillprinsen förstås efter sin pappa och Philippe, det heter han skulle jag säga gissningsvis efter sin morfar Philippe De Lannoy. Jag tycker att detta är väldigt roligt för Stephanie och Gulliaume, de har gett intrycket  av att vara så himla barnkära och vad gäller det faktum att de fick en son så hade jag faktiskt känt det på mig ett tag och fick alltså rätt vilket också är rätt kul. 
 
Ha en fortsatt fin söndag alla därute.
 
P.S Vill också passa på att bara byta ämne för ett kort ögonblick och tacka ödmjukast för alla fina kommentarer och all uppmuntran jag fått på sociala medier ang lägenheten, jag ser väldigt mycket framemot att flytta in men först ska vi ha en stillsam men förhoppingsvis en härlig sommar. (:
 
 
D.S
 

Källa: https://www.therealmyroyals.com/gave-a-interview-for-point-de-vue/
 
 
Allmänt | |
Upp