Tänk att vår drottning blir 80?!

God Jul på er i stugorna! (Det känns som valigt väldigt overkligt att skriva det för att det är galet att julen verkligen är här nu) En indikation på att även detta året är påväg att lida mot sitt slut och att vi nu är in på den 51a veckan av 52.
 
Idag inleds julfirandet på många håll i Sverige, så även på slottet men där firas även en annan stor begivenhet just idag. Kungen hade sitt stora jubileumsfirande i September kring vilket ni också kan läsa om i bloggen. Idag ligger fokuset på en annan medlem i kungahuset, drottning silvia fyller år och fyller dessutom jämnt. Hon fyller alltså 80 år idag, det är lite galet hur snabbt åren gått egentligen. I 47 år har hon varit våran drottning och liksom i kungens fall har ingen drottning i Sverige varit just drottning längre än henne. Hon är historisk men det är hon på så många plan. Många missuppfattar drottningen som tråkig och stel (det gjorde jag också fram tills jag träffade henne själv)
 
Jag fick träffa en otroligt rar kvinna som ser alla människor (jag tyckte verkligen otroligt mycket om henne från första stund) Jag glömmer aldrig första gången jag träffade henne 2016 och hon lyckades få syn på mig bland mååååånga människor på Sofiero slott och hur hon då gick fram till mig och pratade. Hon gjorde verkligen min dag oförglömlig. Eller som den dagen på solliden ett år senare i Juni 2017 då hon såg att jag fick solen i ögonen och  frågade om jag ville låna en solhatt av henne. Men kungen blev nog lite skeptisk och satte stopp för det. Men alla som möter henne säger att hon har ett alldelles speciellt sätt att se människor och det kan jag vittna om verkligen stämmer det är ingen myt, hon är helt otrolig.
Allmänt | |
Upp