Ett kungahus i förändring?

Ett år har förflutit sedan drottning Elizabeth somnade in på Balmoral i Skottland.
Denna legend som verkligen tagit kvinnligheten rakt in i historieböckerna för hon bevisade verkligen under sin livs och regeringstid att "kvinnor kan". Jag minns så väl mia rapporteringar här på bloggen förra året då jag skrev att en era nog höll på att släckas.Elins - Släcks en "era" nu? Är drottning Elizabeth påväg att lämna? (blogg.se) Drottningen var färdig med sin över 90 år långa tjänst för sitt land och redo att vandra vidare.
 
Detta året 2023 har verkligen bestått av mycket nytt, man har så som jag förstått det ängnat den största delen för att försöka modernisera den engelska monarkin. Kung Charles den III har väl försökt göra det han kan för att det ska bli en förändring ävenn om jag kanske inte skulle vilja kalla det synsättet för särskillt modernt som är just nu och då tänker jag såklart närmast på hur man hanterat läget kring Harry och Meghan Elins - Kan familjefejden verkligen lösas i TV? (blogg.se)men också kring en mängd andra frågor. 
 
Man får nog ändå ge det ett tag innan kungahuset i England blir modernt på det sättet som vi ser det. Idag är det dock såklart många som har velat hylla Elizabeth den II. Hon har hyllats med en parad genom London och ska såklart få en egen staty rest.
 
Kungligheterna har även idag också deltagit på diversse avenemang för att hylla drottningen ett år efter hennes död.
 
 
 
 
 
Källa: youtube/ITV
Allmänt | |
Upp