Vad hände med Saltkråkanskådisarna????? En blev politiker! (= (= (=

Jag tycker att det är rätt spännande att få veta hur det har gått för Astrid Lindgren skådisarna. Jag kommer ihåg när jag var liten och var med min familj på Astrid Lindgrens värld. Jag tyckte väldigt mycket om Emil i Lönneberga, Madicken och Lotta på bråkmakargatan. Speciellt de episoder där Emil stoppade huvudet i soppskålen, Madicken hoppade ner från taket med ett paraply i madicken på junibacken och när lotta fyllde år i Lotta på bråkmakargatan. (= Saltkråkan där emot var jag väl inte ett jättestort fan av jag tyckte inte riktigt om de filmerna. Men nog minns vi alla Malin eller Louise Edlind som hon egentligen heter???? (= Nu har det ju gått några år sen 60-talet då saltkråkanfilmerna spelades in och vår allas Malin har uppnått en ålder på 67 år. Men vad har mer hänt under alla dessa åren som gått??? Jo! Hon lyckades faktiskt nässla sig in i riksdagen och få en plats som politiker. Tänk va! Saltkråkan Malin som politiker!? Herregud vilket karriärbyte hon gjort. Ja! Där ser man allt kan hända på ett par år! (= (= (= (=
 
 
 
 
Känner ni igen henne????
 
 
Louise Edlind som Malin i "Vi på Saltkråkan"
 
/2009_e (= (= (= (= (=
Allmänt | |
Upp