Han heter Gabriel! (: (: (: <3

Lillprinsen heter Gabriel, Grabriel Carl Walther för att vara exakt. 
 
Återigen går Carl Philip och Sofia sin egen väg när det gäller namnval och väljer ett otippat namn till sin son! (: De flesta hade nog som alltid tippat på ett med mer kunglig klang men jag kände på mig att det skulle bli ett lite mer okungligt namn. Min egen kvalificerade gissning var Sebastian och det höll jag faktiskt fast vid, men det bllev alltså en liten prins Gabriel. Carl heter ju både pappa Carl Philip, Oscar och kungen  och det finns dessutom i  prinsessan Sofias släkt också sa presschefen Margaretha Thorgren. Det är ett namn som är både vackert och modernt och har en kunglig koppling i sig också, namnet är ju lite äldre men ändå modernt.
 
Walther heter han efter drottningens pappa men det vi hittills vet om tilltalsnamnet Gabriel är hittills att de tycker att det är ett fint namn som passar med Alexander och det gör det onekligen, det var otippat men fungerar jättebra tycker jag. Det talas om ett vinterdop ute på Drottningholm och det tror jag kan bli riktigt fint om snön ligger vit, (vi får hoppas att den gör det på dopdagen. (:
 
 
 
Gabriel Carl Walther alltså och här ser vi ett litet näpet bebis ansikte titta fram! (:
 
Källa: instarix.com, sverigesradio.se
Allmänt | |
Upp