Danmarks kungliga tvillingar fyller 7 (:

 Idag blir det kungligt föelsedagsparty i Danmark! Det är idag 7 år sedan kronprinsessan Mary födde en prins och en prinsessa på Rigshospitalet i Köpenhamn, prins Vincent och Prinsessan Josephine och vad jag vet är de två tvillingsyskonen de första kungliga tvillingparet i europa modern tid. Men de tycks ha satt igång en trend för ett par år senare, 2014 fick Monaco också ett tvillingpar Jaques och Gabriella. Själv tycker jag det känns så overkligt att Danmarks tvillingar är så stora nu, de är bara ett år äldre än vår prinsessa Estelle men det känns inte lika konstigt att hon snart blir 6 år. Just med kronprinsessan Mary och Kronprins Fredriks tvillingar minns jag sppeciellt den här bilden:
 
 
Två små nyfödda bebisar som lämnar Rigshospitalet på varsin förälders arm helt omedvetna om en värld och livet i rmpljuset de föddes in i. Jag har själv tittat på det klippet många gånger och på något sätt förknippar tvillingarna med just den bilden.
 
När man ser den här bilden på de här 2 sovande barnen, nog är det förståeligt att det är svårt att tro att de nu blivit såhär stora:
 
 
Nu har de kommit upp i skolåldern och går nu i skolan där de började  år 2016  och under julen var de med föräldrar och två äldre syskon på privat semester i Australien. Jag tycker de är väldigt lika Mary båda två men nog är de onekligen lika varandra också? (Jag har ju också en tvilling (en syster) men de danska tvillingarna är närmre varandra i likheten än vad jag och min syster är) 
 
Stort grattis på födelsedagen prins Vincent och prinsessan Josephine! (:
 
 
Källa: kongepar.dk, seher.no,youtube.com/DRFgarden
Allmänt | |
Upp