Ny tävling: Berätta om ditt favoritminne av kungen och vinn ett samlarkort! (Avslutad)

Idag har det varit en extra bra dag (och just därför) men också för att det var väldigt längesen nu så tänkte jag att vi skulle ha en liten tävling igen. Precis som rubriken säger ska du berätta om ditt favoritminne av kungen och det gör du genom att kommentera inlägget här på bloggen så från och med det är du med och tävlar. Vinnaren dras på kvällen nästa fredag,  och vinsten går till det minnet som jag gillar extra mycket.Jag står för frakten även vid denna tävling när vinsten ska skickas och jag kommer att kontakta den lycklig vinnaren per mail under dagen nästa lördag. (: Hoppas det är många som känner sig lockade av denna tävling.
 
Lycka till!
 
(null)
 
Det här fina  samlarkortet kan bli ditt  en perfekt pryl att lägga till i din kungliga samling så vänta inte, var med och tävla vet ja! (:
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Mitt finaste minne med H.M konungen? Svårt att välja, finns så otroligt många fina minnen som man kommer på. Men om jag ska välja så är det nog när kungen fyllde 70, och man verkligen kunde se lyckan i hans ögon när folket gratulerade honom. Det var så tydligt att han var glad rakt i från hjärtat. När barnen kom fram och lämnade blommor, då kunde man verkligen se glädjen i hans ögon. Vi har verkligen en underbar kung som vi ska vara stolta över. Väldigt fint foto på kungen förresten./ Elias B- Johansson.

Svar: Vad fint skrivet tack för din medverkan väldigt kul att du vill vara med, lycka till! 😊
Hälsningar Elin
elin Hansson

#2 - - Ingmar Nilsson:

Ja har bara ett minne av HM Konungen, de var när ja arbetade på liften i Storliden, o ja fick till uppgift att ge Kungen startnumret till slalomtävlingen ,detta var 1968

Svar: Så kul! 😃 Tack för ditt deltagande och lycka till!
/Elin
elin Hansson

#3 - - Ritva Forster:

Jag har ju ”träffat” (fotograferat) Kungen/Kungafamiljen otaliga gånger, men de mest intressanta minnena är nog dessa:

1. När Kungaparet kom till Schweiz på statsbesök i april 1985 var jag på plats både vid deras ankomst till Kehrsatz (Bern) och sedan på svenska ambassaden. När de hade stigit av tåget gav både Kungen och Drottningen rosor. Jag hälsade dem välkomna till Schweiz och Kungen sade ”en svenska, vad trevligt. Tack så mycket för välkomnandet”. Det speciella med det var, att jag blev så överraskad hur charmig/snygg han är i verkligheten!

2. Den 25 maj 2005 var jag i Drottningholm där Kungaparet och kronprinsessan medverkade vid Drottningholms teaterns årsvänner möte. När de kom ut, frågade jag kungen om jag får ta ett kort på honom? Hans svar var ”men du vet väl att jag inte blir bra på kort?” Jag fick i alla fall ta tre jättetrevliga foton på honom.

3. Den 14 juli 2006 var jag på Solliden, stod i pressfållan, men fick chansen att komma ur den (då de från hovet kände mig) och hälsa på kungaparet och kronprinsessan. Jag gav drottningen en ros, sedan även kungen och gratulerade dem! Kungen blev förvånad och sade att de inte har födelsedag, varpå jag sade att det ju var tack vare honom och drottningen, som Sverige har en sådan fantastisk Kronprinsessa! Hans kommentar var ”åh tack, det har aldrig någon sagt till dem tidigare”

Svar: Vilka härliga minnen Ritva! tack för ditt deltagande och lycka till! :-)
Hälsningar Elin
elin Hansson

#4 - - Figge Gunnarsson :

Ett roligt minne Jag fick äran att träffa kungen och ge blommor till drottningen när dem var på besök i Hedemora för några år sedan. Jag gick kanske i 5a. När vi var klara skulle vi gå åt sidan och jag snubblar på nästan på kungens ben. Jag skriker Oj och han börjar skratta./ figge gunnarsson

Svar: Vilket kul minne! 😃 tack för din medverkan lycka till! /Elin
elin Hansson

Upp